Projekt lekturowy „Kamienie na szaniec”
Klasa 8 zakończyła pracę nad utworem prezentując swoje projektowe prace. Na ich wykonanie uczniowie dostali określoną ilość czasu. Każdy z nich wybierał zadania według swoich umiejętności i zainteresowań. Zadania do wyboru prezentujące dłuższe formy wypowiedzi pisemnej to: reportaż z okupowanej Warszawy, kartka z pamiętnika powstańca, przemówienie z okazji rocznicy śmierci Alka, Rudego i Zośki oraz opowiadanie twórcze z alternatywną wersją wydarzeń. Z krótszych form wypowiedzi (nie tylko pisemnej) uczniowie wybierali dwie. Wśród nich znalazły się między innymi: zwiastun filmu związany z lekturą, praca plastyczna: plakat lub kawałek muru pokryty symbolami opisanymi w książce, słowniczek ważnych pojęć przedstawionych w lekturze, krzyżówka związana z treścią utworu, czy przedstawienie jednej ze scen z książki za pomocą klocków lego. Efekty zadań uczniów można obejrzeć w galerii.
Tekst: Izabela Muler
All rights reserved.