Myślenie Krytyczne

  1. Kilka słów wstępu
  2. Rutyna pierwsza
  3. Rutyna druga
  4. Rutyna trzecia

Krytyczne myślenie to umiejętności/kompetencje kluczowe, jakie powinno się ćwiczyć we współczesnej szkole. Umiejętności związane z krytycznym myśleniem to między innymi:

  • rozpoznawanie błędnych informacji z niepotwierdzonych źródeł
  • łączenie ze sobą rozmaitych faktów i umiejętności,
  • wskazywanie błędów w rozumowaniu innych.

Wszystkie te zdolności są na wagę złota. Nasza szkoła rozumie, ż każde dziecko potrzebuje mądrego przewodnika, który będzie dla niego oparciem, towarzyszem, przewodnikiem, a przy tym inspirującym nauczycielem. Chcemy być szkołą na miarę XXI wieku, dlatego nasza szkoła przystąpiła do rocznego programu Myślenie Krytyczne z Instytutem Krytycznego Myślenia. Kilkunastoosobowe grono nauczycieli stosuje podczas swoich lekcji rutyny myślenia krytycznego, które nie tylko urozmaicają lekcję i aktywizują uczniów, ale przede wszystkim uczą ich 10 postaw:

Nasi nauczyciele już od sierpnia odbywają szkolenia oraz spotykają się w zespole wdrożeniowym, by dzielić się dobrymi praktykami. Jesteśmy pod opieką koordynatora programu i ufamy, że opierając działania na Myśleniu Krytycznym:

  • Nauczyciele systematycznie wzbudzają ciekawość i zainteresowanie ucznia codziennymi zajęciami,
  • Nauczyciele i uczniowie mają narzędzia, dzięki którym więcej widzą, więcej rozumieją, więcej zapamiętują,
  • Uczniowie dzięki narzędziom samodzielnie i odpowiedzialnie będą rozwiązywać swoje problemy,
  • Powstanie nowa kultura w szkole, dzięki którym wzmocnimy relacje, szacunek i partnerstwo w szkole,
  • Mamy narzędzia i metody, dzięki którym rozwijamy kompetencje kluczowe jak i kompetencje miękkie niezbędne w dorosłym życiu uczniów.

Zachęcam do lektury krótkiego opisu programu :

https://mysleniekrytyczne.edu.pl/myslenie-krytyczne/

Copyright © 2016 by sp247.
All rights reserved.
Projekt i realizacja: Internet-media.pl
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.