Lektura w zabawie – zabawa lekturą!
Uczniowie z klasy 6D i 8B, jeszcze przed przejściem na nauczenie zdalne, zrealizowali projekty lekturowe. Zadecydowali, że chcą omówić lekturę w inny sposób niż tradycyjny. Zajęło im to dobrych kilka godzin lekcyjnych.
Na początek zapoznali się z celami do zrealizowania i nastąpił podział na grupy. W mniejszych już zespołach podczas burzy mózgów zostały wyłonione pomysły. Kolejnym etapem było planowanie prac i przydział obowiązków.
Najdłuższy był czas realizacji projektów, które wyłoniły się podczas wcześniejszych zajęć. Czasem zdarzały się burzliwe dyskusje, kłótnie i nieporozumienia, ale praca cały czas postępowała do przodu.
Ostatni etap „prezentacja prac” to był najprzyjemniejszy moment. Klasa 6 na grach planszowych, grze terenowej oraz grze w domino przeżywała przygody wraz z Hobbitem, czarodziejem i krasnoludami z książki Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem” w drodze po odzyskanie skarbu. Ósmoklasiści stawali w obronie chrześcijan, słuchali poematów Nerona i przeżywali wraz w Markiem Winicjuszem miłość do Ligii z lektury „Quo Vadis”. A wszystko to działo się podczas igrzysk wiedzy, gier planszowych i gier terenowych.
Praca nad projektami wymagała dużego wysiłku, ale też dała uczniom sporo satysfakcji i dobrej zabawy. Mam też nadzieję, że pozwoliła lepiej przybliżyć zagadnienia i problematykę omawianych lektur.
Autor: Małgorzata Karwowska
All rights reserved.