Lektura szkolna inaczej

Nie od dziś wiadomo, że uczniowie nie przepadają za czytaniem lektur. Co więc zrobić, by ich czytanie nie było tylko przykrym obowiązkiem, ale inspirującą przygodą?
Klasy V pracowały ostatnio nad powieścią Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”. To książka o mocy przyjaźni, miłości do ojczyzny i braterskim wsparciu.
Na jednej z lekcji zaproponowano uczniom wykonanie makiety Placu Broni. W powieści staje się on najważniejszym miejscem. Uczniowie chętnie przystąpili do pracy. Zadanie wykonywane było w grupach. Powstały niezwykłe prace świadczące o sile dziecięcej wyobraźni. Spośród nich pani dyrektor wybrała najciekawszą pracę, wykonaną przez Wiktorię, Amelię, Oliwię i Gabrysię.
Podsumowaniem pracy nad powieścią była gra terenowa. Wszyscy chętni uczniowie z klasy Vc i Vd zebrali się w godzinach popołudniowych na boisku szkolnym. Wytypowano liderów grup, którzy wcześniej przygotowali chorągiewki. Po utworzeniu dwóch drużyn: zespołu czerwonych i zespołu zielonych , przystąpiono do wykonania zadań. Wszystkie nawiązywały do treści powieści.
Uczniowie z ochotą przystąpili do wykonywania zadań. Było radośnie, twórczo i głośno. Przegranych nie było. Wszyscy, którzy zdecydowali się poświęcić swój wolny czas na wspólną zabawę, otrzymali oceny celujące i słodki, skromny poczęstunek. Mamy nadzieję, że to nie pierwsza i nie ostatnia okazja do wspólnych zabaw z lekturą.

Autorzy: Izabela Muler, Małgorzata Karwowska

Copyright © 2016 by sp247.
All rights reserved.
Projekt i realizacja: Internet-media.pl
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.