NOWE ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE
Nasza szkoła została jednym z beneficjentów 26 akcji charytatywnej „Reklamy Dzieciom 2018” organizowanej przez Telewizję Polską (TVP). Dzięki tej akcji pozyskaliśmy środki na zakup sprzętu umożliwiającego przeprowadzenie terapii EEG – Biofeedback.
EEG (Elektroencefalogram) Biofeedback jest metodą terapeutyczną, opartą na wyspecjalizowanej technice komputerowej, która umożliwia danej osobie uczenie się zmieniania charakterystyki swych fal mózgowych tak, aby mózg pracował wydajniej i szybciej.
W metodzie Biofeedback osoba poddawana treningowi uczestniczy w różnego rodzaju grach komputerowych, sterowanych wyłącznie umysłem, bez stosowania klawiatury czy myszki. Biofeedback jest metodą bezpieczną, ponieważ to trenujący swoją pracą wpływa na działanie swojego mózgu. Do ciała i mózgu nic nie jest wysyłane. Biofeedback jest tak jak lustro – pozwala nam korygować swoją sylwetkę, ale samo z siebie na nią nie wpływa.
Dziecko poddawane terapii, spełniając ustalone kryteria ćwiczeń gry – ma wpływ na własny obraz fal mózgowych.
Treningi Biofeedback poprzez pobudzenie odpowiednich struktur uczą mózg produkowania korzystnych fal o konkretnych wzorach. W efekcie stwarzają korzystne warunki do lepszej nauki, poprawy koncentracji i uwagi oraz zapamiętywania. Stymulują mózg do dalszej pracy. Celem treningu jest osiągnięcie takiego stanu mózgu, aby wytworzyć utrwalony odpowiedni wzorzec reagowania, – czyli tak zoptymalizować pracę mózgu, by przy jednoczesnej relaksacji posiadać umiejętność pełnej koncentracji.
Wskazania do terapii EEG Biofeedback:
- problemy pamięci i koncentracji uwagi
- trudności w uczeniu się
- nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD, ADD)
- nadruchliwość
- impulsywność, agresja
- dysleksja, dysortografia, dyskalkulia
- trema, reakcje stresowe, lęki
- problemy z planowaniem czasu (dezorganizacja podczas kilku zadań i złożonych poleceń, chaotyczność, roztargnienie).
Treningi EEG Biofeedback w szkole szczególnie wykorzystywane będą w celu rozwijania umiejętności osiągania stanu zrelaksowanej koncentracji. Mają także za zadanie wyeliminować stres szkolny i zminimalizować niepożądane zachowania uczniów.
Biofeedback ma wspomóc rozwój edukacyjny, społeczny i emocjonalny ucznia.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, pierwszeństwo w terapii biofeedback otrzymają dzieci posiadające orzeczenia lub opinie PPP z zaleceniami do terapii biofeedback. We wrześniu prowadzone będą zapisy uczniów oraz próbne treningi. Stały grafik spotkań zostanie ustalony do końca września.
All rights reserved.