Tydzień Myślenia Krytycznego

W ostatnim tygodniu listopada odbył się w szkole Tydzień Myślenia Krytycznego. Zespół nauczycieli, który na co dzień wdraża kompetencje 4K (Kooperacja, Krytyczne Myślenie, Komunikacja, Kreatywność) podzielił się doświadczeniem w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Ponadto nauczycielki przeprowadziły lekcje otwarte w klasach: 2a, 2b, 3a, 3b, 4a i 4b. W czasie zajęciach zastosowano rutyny myślowe, które w bardzo sprawny i efektywny sposób prowadzą do celu – MYŚLENIA UCZNIÓW!
W klasie 2a do tematu o zawodzie lekarza zastosowano rutynę myślową: DOUBLE BUBBLE
W klasie 2b wykorzystano rutyny: 5 X DLACZEGO; WĘDRUJĄCE KARTKI do tematu: Wynalazki.
W klasie 3a tematem była: Odwaga, a wykorzystane rutyny to: MOST; KAWUSIA.
W klasie 3b zastosowano rutyny: POMYŚL, ZNAJDŹ PARĘ, PODZIEL SIĘ; POCZĄTEK, ŚRODEK, KONIEC; do tematu zajęć: Układanie zadań na porównywanie różnicowe.
W klasach 4 zrealizowano temat: Pogoda a przyroda w różnych porach roku i zastosowano rutyny: WIDZĘ, MYŚLĘ, ZASTANAWIAM SIĘ; POMYŚL, ZNAJDŹ PARĘ, PODZIEL SIĘ; POCZĄTEK, ŚRODEK, KONIEC.
Rutyny myślowe w bardzo sprawny i efektywny sposób prowadzą do celu – MYŚLENIA UCZNIÓW!
Warto stosować rutyny myślowe, bo jeśli uczniowie myślą krytycznie, to:
  • sprawdzają fakty;
  • analizują, tworzą hipotezy, oceniają;
  • potrafią tworzyć logiczne powiązania;
  • odróżniają fakty od opinii;
  • rozwiązują problemy;
  • rozpoznają swoje i innych osób emocje i potrzeby;
  • myślą o myśleniu;
  • myślą o konsekwencjach;
  • kwestionują oczywistości, własne założenia;
  • potrafią przetwarzać informacje.

Tekst: Ewa Kaczalska

Copyright © 2016 by sp247.
All rights reserved.
Projekt i realizacja: Internet-media.pl
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.