Kilka słów o MK

Na początku roku szkolnego 2021/2022 zaczęliśmy wdrażanie Myślenia krytycznego. 
Grupa nauczycieli z naszej szkoły wzięła udział w Festiwalu Myślenia Krytycznego. Mogliśmy zobaczyć, jak nauczyciele innych szkół posługują się tą metodą na lekcjach. W październiku trenerka poprowadziła szkolenie dla naszej kadry pedagogicznej. Poznaliśmy narzędzia, które można wykorzystać w klasie, aby uczniowie w sposób bardziej świadomy i aktywny uczestniczyli w lekcji. Pod okiem trenerki uczyliśmy się wprowadzać nowe narzędzia do pracy z dzieciakami. Poznaliśmy postawy myślenia krytycznego i kilka rutyn. Będziemy je wprowadzać sukcesywnie podczas zajęć. 

RUTYNY  

  • Są to bardzo proste schematy, używane wielokrotnie. Ich celem jest wypracowanie określonych ciągów myślowych.  
  • Rutyny pomagają zminimalizować zamieszanie i kierują aktywność na znane ścieżki. Takie wzory zachowania pomagają umysłowi w kształtowaniu myśli, rozumu lub refleksji.  
  • Uczniowie przy ich użyciu wspólnie, a także indywidualnie badają, dyskutują, dokumentują i zarządzają swoim myśleniem.  
  • Docelowo rutyny stają się wzorcami postępowania zarówno dla jednostek, jak i grupy.   
  • Każda rutyna ma inny przebieg i trwa kilka lub kilkanaście minut.  
  • W szkole rutyny są wprowadzane w toku lekcji, zależnie od wizji nauczyciela ? jako wprowadzenie, podsumowanie, sprawdzenie itp. 

Więcej o tej metodzie można dowiedzieć się ze strony organizacji  oraz z kanału na YouTube 

Copyright © 2016 by sp247.
All rights reserved.
Projekt i realizacja: Internet-media.pl
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.