CMI – Centrum Mistrzostwa Informatycznego
Rok szkolny 2022/2023
Nasza szkoła po raz czwarty otrzymała grant na prowadzenie koła informatycznego, które ma na celu rozwijania myślenia algorytmicznego i programistycznego. Zajęcia zostaną poprowadzone z uczniami klasy 5B.
Rok szkolny 2021/2022
Nasza szkoła po raz trzeci otrzymała grant na prowadzenie koła informatycznego, które ma na celu rozwijania myślenia algorytmicznego i programistycznego.
Rok szkolny 2020/2021
Nasza szkoła po raz drugi otrzymała grant na prowadzenie koła informatycznego, które ma na celu rozwijania myślenia algorytmicznego i programistycznego.
Pierwsze zajęcia przeznaczyliśmy na „zabawę” klockami LegoWeDo. Uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty były związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii.
Zajęcia koła informatycznego staramy się kontynuować zdalnie. Korzystamy z symulatora w Microsoft MakeCode. W ten sposób rozwijamy kreatywność cyfrową. Uczniowie łączą abstrakcyjne idee z rzeczywistymi wynikami, pracując razem z oprogramowaniem i sprzętem.
Dzisiaj powstała historyka microbitowa i maszyna do liczenia.
Rok szkolny 2019/2020
Nasza szkoła pozyskała granty na prowadzenie koła informatycznego, które ma na celu rozwijania myślenia algorytmicznego i programistycznego.
3 października odbyły się pierwsze zajęcia, których celem było poznanie się i działanie w zespole.
Kolejne zajęcia były poświęcone programowaniu robota Photona oraz próbowaliśmy zaprojektować maszynę Rube Goldberga.
Uczniowie koła informatycznego uczestniczyli w zajęciach „O czym śnią roboty”, które odbyły się w Centralnym Domu Technologii. W czasie warsztatów dzieci zaprogramowały swojego robota i wspólnie z nim wyruszy do futurystycznej krainy z jego snu.
A to sfilmowane sny robotów.
Druga wizyta w CDT
Uczestnicy koła informatycznego, które jest realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu grantowego wzięli udział w warsztatach „Renifery ratują Gwiazdkę”. Zajęcia odbyły się w Centralnym Domu Technologii i realizowane były w duchu STEAM, zintegrowanego podejścia do edukacji łączącego nauki ścisłe (S), technologię (T), inżynierię (E), sztukę (A) i matematykę (M). Dzieci miały za zadanie zaprogramować „robotorenifery”, które miały pomóc Mikołajowi dostarczyć prezenty wszystkim dzieciom. Warsztaty były świetnym wstępem do świata robotyki, programowania i sztucznej inteligencji. Wizytę zakończyliśmy zwiedzaniem wystawy, gdzie mogliśmy sterować różnymi robotami, bawi się na „magicznym dywanie” oraz przenieść się do wirtualnej rzeczywistości.
Filmy, na których ratujemy Gwiazdkę!
All rights reserved.