Przypominamy sobie siebie

Powrót do szkoły po kilku miesiącach zdalnej nauki okazał się niezwykle trudny. Wczesne wstawanie, dłuższe lekcje, konieczność fizycznego przemieszczania się, brak możliwości wyłączonej kamerki oraz wyciszonego mikrofonu to główne powody, które wskazywali uczniowie ciesząc się z powrotu do normalności. Najważniejszym jednak okazał się  kontakt z rówieśnikami. Dzień przeznaczony na integrację klasy pokazał jak ważne są relacje wśród uczniów. Członkowie Klubu Czytelniczego Poczytajmy z klasy 6c i 6d  przygotowali więc głośne czytanie opowiadań Pawła Beręsewicza „Szacun i gorzka czekolada” oraz „Życzliwość”, które zaprezentowali swoim kolegom i koleżankom z klasy.
Pierwszy tekst to historia ukazująca klasowe perypetie uczniów pewnej szkoły. Jej bohaterowie przeżywają problemy typowe dla nastolatków. Mamy tutaj klasową prymuskę, uczniów znęcających się nad słabszymi oraz tych, którzy są zupełnie przeciętni. Mottem przewodnim historii był szacunek, który winien być okazany każdemu bez względu na to jaką pozycję zajmuje w klasowej społeczności. Przeczytana na głos historia stała się początkiem do dyskusji na temat tego jak ważny w życiu, w klasie jest szacunek. Padły stwierdzenia, że jeśli chcemy być szanowani przez innych, to sami musimy okazać drugiej osobie szacunek.
Druga historia mówiła o życzliwości okazywanej na co dzień. Uczniowie wskazywali sytuacje, w których mogliby sobie okazywać życzliwość lub ją okazali. Dyskutowali o potrzebie życzliwości podczas budowania relacji z innymi.
Potem przyszedł czas na ćwiczenie integracyjne. W ruch poszedł „Słoik poważnych rozmówek”- każdy z uczniów losował pytanie (związane z ulubionym miejscem, emocjami lub wydarzeniami itp.) i odpowiadał na nie na forum klasy. Kolejnym krokiem było stworzenie w grupach „Poradnika przetrwania na trudne powroty”. Powstało wiele inspirujących wskazówek jak poradzić sobie z trudnym powrotem do szkolnej rzeczywistości. Ostatnie zadanie związane było z elementami myślenia krytycznego – każdy z uczniów miał się udzielić odpowiedzi na trzy pytania: co widzi po? co myśli? nad czym się zastanawia? – po powrocie do szkoły. Okazało się, że głośne przeczytanie tych historii, stało się pretekstem do podzielenia się swoimi myślami, emocjami oraz inspirującym pomysłem na wejście od nowa w szkolną rzeczywistość.

Tekst: Izabela Muler

Aby zobaczyć zdjęcia z akcji, proszę kliknąć w link: https://sway.office.com/1GxL8IZnEyU0Vt53?ref=Link

Copyright © 2016 by sp247.
All rights reserved.
Projekt i realizacja: Internet-media.pl
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.